churp

04 July 2012

Gua, Gemuk dan Stress !! [Part 2]

Assalamualaikum...


Aritu gua ade cerita pasal gua pakai seluar jean yang dah semakin sempit sejak bermenjak menjak nie. Tu gua baru cerita pasal berat gua yang naek belum lagi gua cerita ape pasal gua stress. Terlupa pulak gua nak cerita part stress nyer. Tapi kalau gua cerita gak kat entry tu, confirm bertambah panjang lebar lagi la entry gua yang mengarut tu. Korang bukan suke pon cerita ngarut gua kan. Rase cam nak bagi gua penerajang je kan. Hahahahahahaaa

Cerita minggu lepas..

******

Pada ari sabtu atau ari ahad. Gua pun tak pasti. Lupe dah. Hehehehee. Pada ari itu, banyak sungguh majlis orang kawen  dekat rumah gua nie. Dan disebabkan banyak kenduri kawen yang terjadi, maka dengan itu, encik emak telah menggunakannye sebagai alasan untuk tidak memasak pada ari itu. Lantas gua bertanya kepada encik emak.

"Mak, mane makanan ? Lapar nie. Huhuhuuu".

Gua bertanyakan soalan itu dengan membuat muke yang paling kiut sedey gua boleh buat.

"Takde takde. Kau nak makan, kau pergi ikut mak orang kenduri kawen tu. Mak memang malas nak masak ari nie. Mak confirm kenyang makan dekat kenduri kawen nanti. Biar padan muke kau tak makan satu ari nie. Hahahaaa".

Sungguh kacak lagi bergaya alasan yang encik emak berikan kepada gua. Rase sungguh sedih di penjuru ati gua ini seperti di tusuk gading gajah yang nak tak nak je tajam nyer. Terasa kepedihannyer. Sungguh pedih. Hehehehee. Mentang mentang la gua ni jenis tak gemar pergi kenduri kawen nie, tapi jangan la mengugut gua dengan alasan sebegitu. Kecik ati gua yang sememangnye dah kecik nie. Huhuhuhuuu.

Setelah beberapa jam menahan diri dari memakan makanan. Perut gua semakin tidak boleh bersabar lagi, beliau perlu segera disuapkan makanan sebelum beliau marah. Dapat perut jenis tak penyabar nie susah gak. Tensen gua. Patut la berisi semacam je perut gua nie. Jenis tak penyabar camni la akibat nyer. Hahahahahaaaa. Then gua pun mencari la cekelat cekelat yang ade dan makan pastu tido. Bagi gua, saat tido la perut gua tidak marah marah kalau lapar. Hehehehee

Pada saat ketika bulan sudah mahu menjelma, gua merayu rayu dekat encik emak supaya memasak. Gua dah tak boleh tahan dengan kelaparan yang melanda gua sejak beberapa jam lalu. Sungguh gua tidak mempunyai kekuatan lagi untuk menahan perut gua supaya bersabar lagi. Saat itu juga la gua syak perut gua dah lemah semacam dan seakan akan menangis kelaparan. Heheheheheee.

Setelah berpuluh puluh minit merayu dekat encik supaya memasak makanan untuk anak lelaki nye yang agak terlalu comel ini, encik emak pun bersutuju untuk kiteorang sekeluarga makan di luar. Maybe encik emak kesian dekat gua yang kelaparan ini, tu pasal beliau sanggup belanja gua makan dekat luar. Sayang juga encik emak dekat gua ye. Heheheheeee

Seterusnyer sume family gua pun bergerak la ke kedai makan yang dekat mane ntah. Gua sangkakan panas dari malam itu sampai ke pagi besok, rupa nyer ujan ditengah jalan. Perut yang sedang girang dapat menikmati makanan diluar terus berubah menjadi sedih. Sedang gua sedang asyik menikmati satay yang terhidang depan gua, tetiba sahaja fon yang sedang gua pegang terpadam secara mengejut. Gua yang terkejut dengan situasi itu, segera memberikan CPR yang baru gua belajar aritu kepada fon gua. Tiup punye tiup, beliau still tidak kembali.

Pada ketika minit beserta saat itu la, gua tersedar yang fon gua telah tamat riwayat nyer. Sangat sedey gua pada ketika itu. Dah la takde duit nak beli fon baru, fon yang ade pulak nak rosak. Kecewa nyer gua dengan fon gua ini. Kalau nak rosak pon, tunggu la gua beli fon baru dulu. Sungguh tidak berhati perut beliau memperlakukan gua dengan sedemikian caranyer. Huhuhuhuuuu. Beliau tidak tahu kah betapa sayang nyer gua dekat beliau itu. Tiap tiap malam tido bersame same seperti pasangan yang dah kawen. Tapi, inikah balasan yang beliau kasi dekat gua. Tergamak beliau ! Huhuhuhuuu.

Kejadian yang menimpa gua pada malam itu hilang ditiup angin pada malam itu juga seperti tidak pernah berlaku ape ape. Perasaan sedih dan kecewa bagai itu dipendam sahaja di dasar paling dalam di dalam lubuk hati ini. Biar lah semua kenangan kite bersam hilang dimamah usia. Macam celaka aje kan ayat puitis gua tu kan. Rase macam nk bagi kaki dekat diri sendiri je. Hahahahaa.

******

Sungguh agak celaka sikit cerita gua kali ini. Hope korang sume bersabar ye dengangua yang sedang kesedihan ini ye. Heheheheeee. Tamat sudah cerita gua ini. Chow !!

p/s : entah biler gua nak keje nie. tensen la cam gini !

Tamat sudah cerita gua. Sekian !

4 comments:

Evil Knight said...

aku pon ngah stress ni..
henpon..
tgn..
kerja..
sume stress..wuwuwu

Hafiz Hafizi said...

tu la..
tensen aku

✿Lady Ainaa✿ said...

hahaha... drastik gile cerita.. sabar erk, carilah pengganti fon yang baru.. koh koh koh

Hafiz Hafizi said...

✿Lady Ainaa✿ : drastik ke cite nie? kakakakakaa