churp

04 July 2012

Gua, Gemuk dan Stress !!

Assalamualaikum...


Sedang gua baru menikmati poldober dari mekdi tadi. Tetiba je gua bersemangat nak mengupdate blog gua ini. Bertemankan sepasang t-shirt dan seluar jeans gua yang semakin ketat tanpa diketahui puncanye, gua duduk di atas kerusi sambil memikirkan kenapa seluar jean gua agak sempit sejak bermenjak menjak ini. Nak kate seluar ini semakin mengecil time dibasuh, mungkin juga, nak kate gua semakin gemuk. Oh tidak ! Tu jauh sekali. Gua bukan gemuk, berat je naek sikit. Hehehehee.

Gua rase dah nak dekat 2 minggu gua berada di rumah gua ini. Tak banyak yang gua lakukan selain makan, online, maen game, tengok katun dan tido. Aktiviti ini asyek berulang dari ari ke ari dan silap tarikh besday Mak Temah, mungkin benda yang same akan berulang dari bulan ke bulan kalau gua still tak cari keje lagi. Dan kemungkinan juga dari tahun ke tahun. Siapa tahu kan ? Tapi dari tahun ke tahun nampak cam tipu la pulak. Tak baek tipu tipu nie. Hehehehee.

Ari ke empat gua cuti, gua dah cari keje. Punya semangat gua nak cari keje tu, lepas subuh pagi pagi gua dah kuar rumah pergi cari keje. Dari pagi sampai ke malam gua keluar rumah tak balik balik. Gua syak mesti encik emak risau anak lelaki die yang baek lagi penyayang dan kiut miut nie tak balik balik rumah lagi. Hehehehee. Gua yang keluar sikit punye lame keluar dari pagi sampai ke malam tu just mintak keje dekat 1 tempat je. Tu pun kene rejek. Memang macam celaka lah kan. Shit betul rejek gua yang berdedikasi nie. Hahahahaa. 

Lepas gua kene rejek tu, gua dah malas nak pergi ziarah tempat tempat laen nak cari keje. Taknak gua menanggung malu kene rejek lagi. Malu gua. MALU. Hahahahaaa. Then, gua dengan tak malu nyer pegi la lepak dekat rumah pak cik gua untuk membuli anak die sampai nanges. Biar padan muke die kene buli ngan gua yang baru kene rejek keje nie. Hahahahahaaa. Dalam sibuk membuli budak kecik dan perasaan yang sedey kene rejek tu, gua tidak lupa menikmati makan tengah hari. Lepas je gua melantak makanan tu sume, ati gua yang sedey itu terus kembali ceria seperti kanak kanak yang maen di taman ribena celaka punye analogi dan gua pun tido. Sungguh senang hati gua selepas makan. Hahahahahaaa.

Tabiat buruk gua yang lepas makan pastu tido tu telah menyebabkan berat gua naek beberapa kilo. Dan disebabkan masalah itu juga la gua semakin stress untuk menjadi kurus dekat rumah nie. Tak boleh kurus langsung duduk dekat rumah nie. Pelbagai makanan cuba mengayat gua untuk dimakan begitu sahaja. Heheheheee. Hope bulan puase nie gua akan kurus seperti dahulu kala. This not kind of maen maen punye azam ye. Nie azam dari puase tahun lepas gua forward ke tahun ini. Nampak tak betapa semangat nyer gua meneruskan azam gua ini dari tahun lepas. Baguskan gua. Hahahahaa

That's all for now. Chow !

p/s : burger poldober mekdi tu sedap la. laen kali gua pau orang belikan untuk gua lagi. hehehehee

Tamat sudah cerita gua. Sekian !

2 comments:

Evil Knight said...

huahuahua...!!!

Hafizi Hasbullah said...

Evil Knight @ asal ko gelak budak yang baru lepas excident !