churp

18 August 2012

Selamat Hari Raya !!

Assalamualaikum...

Setelah hampir sebulan kite semua berpuasa. Maka tak lama lagi semua orang yang beragama Islam akan menyambut hari raya yang dijangka disambut ahad ini. Merujuk tajuk gua di atas " Selamat Hari Raya !! " Gua sebenarnyer bukan nak wat cerita pasal ari raye gua tahun nie mahupun tahun tahun sebelum tahun nie.

Raye tahun nie gua tak sempat nak beli ape ape lagi. Tahun lepas pon same gak camgini. Trend beli belah time last minit nie memang gua minat dari lahir lahir dah. First time gua keluar dari perut mak gua masa awal kelahiran dulu, gua dah kabo dekat encik ayah yang berbunyi seperti ini.

"Ayah, gua harap ayah tahu la yang gua nie feberet nyer buat keje last minit. Harap ayah paham and boleh terima ye. Bukan senang nak dapat anak camgini punye last minit ye"

Encik ayah yang terkejut mendengar gua berkata kata lantas terkejut seperti tikus nampak gajah. Lalu beliau pon segera mengangkat gua seperti sebiji bola ragbi dan menendang gua sekuat kuat nyer ke luar tingkap dan beterbangan la gua diangkasa melepasi planet bumi. Akhirnya gua dijumpai alien di planet Namek dan dibesarkan disana sehingga kini menjadi manusia super. Heheheheheee

Time ni mesti korang dah menyumpah nyumpah betapa celaka nyer gua ini sebab buat cerita mengarut ini kan. Kurang la pahala korang sebab bace blog gua nie. Hahahahahaaa. Berbalik kepada cerita gua, tadi malam gua pergi la ke pasaraya nak shoping beli baju and seluar berserta kasut raye. Gua pergi la pusing pusing satu pasaraya tu mencari ape yang gua nak beli.

Then gua ternampak la satu kedai yang nun jauh di utara sedangkan gua sedang berada di selatan. Gua pun segera la berlari lari anak mendapatkan kedai tersebut. Gua tengok pekerja pekerjanye sungguh peramah. Gua yang tak masuk lagi ke dalam kedai itu telah dilayan seperti customer yang telah beberlanje beribu ribu ringgit sahaja. Semua pekerja wanita dikedai itu berlari lari menerpa ke arah gua untuk memberikan layanan mesra mereka.

Gua yang terkesima saat itu segera melangkah keluar kedai itu melihat papan tanda kedai itu. Tertera nama kedai baju.  Gua ingatkan gua sudah masuk rumah urut ketika itu. Goyang sedikit iman gua time tu. Sumpah shit punya cerita. Hahahahahahaa. Gua yang sudah mendapat layanan yang sungguh mesra itu segera la mencari baju dan seluar di kedai itu.

Setelah gua melihat keseluruhan kedai itu, gua akhirnya telah memilih 2,3 pasang baju disebabkan layanan mesra dari pekerja kedai itu. Kini tibanye mase gua memilih seluar. Setelah puas mencari seluar. Then gua pon terlihat la satu seluar yang cantik di mata gua. Pekerja kedai yang baek itu pun perasan la yang gua minat seluar itu. kite orang pun bersembang :

Dia : Abang nak saiz ape ? Sume saiz ade dekat sini.

Gua : Abang ? Wow. Belum pape lagi dah panggil abang. Hehehehe. Abang nak saiz 35 la dik

Dia : Saiz 35 tak ade la abang. Seluar jenis laen ade la saiz 35.

Gua : Tak ade? Tak pe la kalau seluar tak ade. Janji adik ade teman abang pilih seluar. Hehehehee.

Dia : Ish abang nie. Sweat la. Suke suke.

Gua : Okey la dik. Abang nak pergi bayar baju tadi ye.

Dia : Okey abang.

Mendengar tentang ketiadaan saiz seluar yang gua nak beli itu, gua pun blah dari kedai itu tanpa menghiraukan baju baju yang telah gua pilih tadi. Dan paling confirm nyer, mesti perkerja yang melayan gua tadi berkata fak dekat gua kerana gua tak membeli ape ape. Kesian die melayan gua dari tadi. Hahahahaa

Dikesempatan ini juga, gua mengucapkan selamat hari raya dan memohon maaf sekira nyer terkasar bahasa dengan korang semua okey. Btw, cerita di atas adalah cerita benar yang telah ditokok tambah dengan banyak nyer bagi menyedapkan jalan cerita itu. Harap maklum Hehehehee. Esok sekali lagi gua akan pergi mencari seluar itu sampai jumpa saiz yang gua nak. Chow !!


p/s : gua jeles tengok adik adik gua dah siap semua baju raye.
Tamat sudah cerita gua. Sekian !

No comments: