churp

13 August 2012

Sembang Kosong...

Assalamualaikum...


Sejak bapak gua memotong astro beberapa ari lepas disebabkan perkhidmatan astro yang macam celaka giler. Gua pun kerap kali la dihadapkan dengan cite cite yang entah pape. Tak cerita indon, cerita melayu yang tak abis abis dengan hasad dengki nyer. Kalo cerita takde hasad dengki bagai nie, gua syak tak laku kot cite tu. Tu la pasal adegan hasad dengki tu perlu diutamakan. Betul kan ? Hahahahahaaa

Sedang gua melepak depan tb menonton sinetron indon pada suatu petang. Tetiba, seorang budak kenit yang gua pernah ceritakan dulu datang berlari lari anak ke arah gua. Lalu die pun senyum senyum la dekat gua seperti meminta disekeh beribu ribu kali dan lantas perbualan yang macam celaka antara gua dengan die pun terjadi.

****** 

Die : Abang abang, nak pinjam telefon abang tu sikijap. Nak kol kakak mimi.

Gua : Boleh blah ! Pegi amik telefon rosak tu kol kakak mimi.

Die : Ala. Nak telefon abang gak. Pinjam la sikijap.

Gua : Tak boley. Sikijap pon tak boley jugak. Abang tengah pakai. Sepak kejap lagi tau la.

Die : Uh ! Benci abang.

Lalu gua pon bangun menggambil fon gua dan berlalu pergi ke dapur pura pura ke tandas. Malas gua layan budak tu. Nanti menyusahkan gua je. Then die menggambil telefon gua yang rosak tu dan terus berpura pura bersembang dengan kakak mimi die itu. Gua yang melihat hanya menggelengkan kepala sahaja. Sungguh ntah pape budak kenit itu. Rase nak buli je die sampai nanges saat itu. Hahahahaha

******

Di suatu petang ketika encik emak sedang memasak. Kelihatan budak kenit itu turut berada disitu. Lalu gua datang dan mengacau die.

Gua : Weyh, buat ape dekat dapur nie ? Madihah pandai memasak ke ?

Die : Yah tak pandai memasak. Yah kecik lagi la abang.

Gua : Blah la. Nah masak ayam nie.

Die : Yah tak tau masak la abang. Yah nak makan kaki ayam. Yah suke kaki ayam.

Gua : Jadi la ayam tu. Nanti boley la dapat kaki ayam. Hahahaha. Madihah sayang abang tak ?

Die : Tak.

Gua : Kenapa madihah tak sayang abang ?

Die : Abang jahat. Yah tak suke abang.

Gua memang telah menjangkakan jawapan itu yang akan keluar dari mulut die. Lantas gua datang jekat die. Angkat die dan campak dalam bilik encik emak. Menangis la budak itu keseorangan. Berani lagi cakap gua jahat ye. Padan muka kau budak kenit ! Hahahahahaaa

p/s : maaf kalau entry nie bosan sebab gua pon bosan gak. so idea yang keluar pon idea bosan la. hehehehe
Tamat sudah cerita gua. Sekian !

No comments: