churp

02 May 2011

Buli...

Yosh!!


Gua masih ingat time gua kecik2 dulu. Slalu gler kene buli kat skolah. Time 2 sumpah gua dah x ske nk g skolah. Kalo gua g pon, t confirm gua ponteng n then balik umah cam xde ape2 je. Cilake gler. hahaa. Bler dah slalu wat cm2, bapak gua pon x tahan r. Beliau pn belasah gua kaw2 nyer n sampai skrg gua dah x brani nak ponteng skolah lagi. Fobia weyh kena belasah kaw2. hehehee...

Semalam time gua bce paper, gua de gak terbace anak Rozita Che Wan kene buli kat skolah smpi wt laporan polis  untuk protection anak die 2. Perghhh.. Rase seronok plak gue rase kalo gua jd anak die. Mak dah r cantik pas2 sayang gler plak kat anak die. Bertuah jd anak die. hehe... Gua rse buli nie berlaku slalu nyer kat budak2 yg gua rse cm  lemah n then org2 yang rse dri diorg kuat 2 start r buli bdk2 innocent nie. Xgne nyer mahluk. Gua skrg kc tau lu org punca buli yang gua dapat search dari pak cik google...

  1. Faktor rakan sebaya
  2. Rase xpuas ati 
  3. Pernah gak jd mgsa buli
  4. Gagal kawal emosi (xpeduli perasaaan orang len)
  5. Xberjaya dalam pelajaran
  6. Penceraian mak bapak
  7. Sekadar mahu berseronok (rase bosan bersekolah)
  8. Benci gler ngan mangsa buli 2
  9. Nak tunjuk kuat
  10. Lastly, slalu tgk filem aksi (pengaruh kuat)


p/s: Bler gua ingt blk zaman kecik2 gua, malang gak gua nie sbnr nyer... Nasib bek r gua bler dah besar dah x kene buli lagi. Kalo x, boleh wt gado nyer t. Gua pn dah xde cte lagi nk kc tau. Sampi cni je r. Chow.
Tamat sudah cerita gua. Sekian !

No comments: