churp

04 May 2011

Cinta...

Yosh!!


Tgh gua lepak baring2 td. Gua tetiba teringat kt status kawan gua kt dalam fb smlm. "People say you can't live without love". Bler gua pk2 blk, ape kene mengena cinta ngan hidup. Gua bukan r org yang hebat dalam bab2 cinta nie tapi gua pk r, xde cinta pn orang ley je hidup. Contohnyer gua. Gua hidup je sampai sekarang even gua x bercinta. Ini terbukti r yang manusia still bley hidup kalo xde cinta. Ape yang gua merepek nie. adeyh...


Bler sebut pasal cinta je, sume org bley jawap. Kalo tanya bdak darjah 1, cnfm die pn ley jawap. "Cinta 2 jadi bler kte ske kat seseorg n rase x seronok kalo die xde sehari", 2 lah jwapan yg bdk kecik 2 kc bler lu org tanya kt diorg. Apa itu CINTA?? Bler gua search kat pak cik google, banyak sungguh jawapan yang diberikan. sekarang gua list kan jawapan2 tersebut:


Pertama
  • Mereka yang tidak menyukainya menyebutnya tanggungjawab, Mereka yang bermain dengannya, menyebutnya sebuah permainan, Mereka yang tidak memilikinya, menyebutnya sebuah impian, Mereka yang mencintai, menyebutnya takdir. Continue

Kedua
  • Cinta dapat mengubah pahit menjadi manis, debu menjadi emas, keruh menjadi hening, sakit menjadi sembuh, penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat dan kemarahan menjadi rahmat.Cinta kepada harta ertinya bakhil, cinta kepada perempuan ertinya alam, cinta kepada diri ertinya bijaksana, cinta kepada mati ertinya hidup dan cinta kepada Tuhan ertinya Takwa. Continue
Ketiga
  • CINTA itu Fitrah, Naluri, Komitmen, Terletak di puncak, Melebihkan orang yang dicintai dari diri sendiri. Continue
Sekarang lu org mst pening dengan sume definisi2 cinta nie kan. Tapi gua sti x nampak 1 pun definisi yang mengatakan bahawa tanpa CINTA manusia akan mati. So, cyer r yang lu org ley hidup even xde cinta.
Cukup r info2 yang gua kc nie. Kalo lu org nak tau lebih lanjut lagi, g r kat link yang gua sediakan 2 k. Chow..





p/s: gua kadang2 tensen gak tgk bdk2 skolah rendah dah pandai kapel2 nie. Gua dulu time skolah rendah xpandai pn kapel2 nie. Jeles tol. hehee...

Tamat sudah cerita gua. Sekian !

No comments: