churp

08 January 2012

Benci ko !!


Sedang gua lepak menunggu waktu sesuai untuk lunch sambil study bersama laptop kesayangan gua, tetiba gua terbaca statement yang member gua kasi time gua kutuk2 die. " Aku benci ko !! " die berkate tanpa rase bersalah sikit pon dekat gua. Beliau langsung tidak menghiraukan perasaan gua time 2. Bukan main kecik ati gua time 2. Kate2 beliau tepat munusuk ke jantung gua. Tapi itu hanya for the 2 minutes n then, gua lupa yang die benci gua. Hahaha

Actually gua x kesah pon kalo beliau cakap cam gitu coz gua tahu itu sume hanya lah gurauan semate2. N kalo die betol2 benci gua, pe ley gua buat pon. X kan gua nak p datang kat die n pkul die suruh die x benci gua. Oh tidak !! Gua tidak akan sekali2 berbuat demikian. 2 sume kerja giler. Hahaha.

Berbalik kepada tujuan utama gua tulis entry ni. Benci ko !! Ini adalah satu perkataan yang lazim kite dapat bile ade orang x puas ati dengan kite. Dalam dunia nie, ade dua saje prasaan yang jelas kite nampak. Benci dan sayang. benci bler kite x suke something or someone dan sayang bler kite suke something or someone.

Benci x kan pernah menjadi sayang n sayang x kan pernah menjadi benci. Bende nie yang gua pegang mase time gua kecik2 dulu. Sekarang nie bler gua dah tua matang sikit, baru lah gua tahu yang benci boley menjadi sayan n sayang boley menjadi benci.

Dan kalo x salah gua, statement nie ade kene mengena ngan cerita gua. " dari benci menjadi cinta ". Sekarang gua bagi contoh situasi la. Bukan susah pon nak reka cerita. Hahaha.

Ade sorang perempuan comel nie, die slalu kene buli ngan seko mamat yang sangat durjana nie. setiap ari perempuan nie kene kaco n perempuan nie sangat2 benci kat mamat 2. Tapi, disebabkan ari2 kene buli, budak perempuan nie dah bese ngan sume 2. N bler mamat 2 tidak kaco perempuan 2 dalam sehari. Ape jadi? Perempuan 2 akan something yang pelik. " Mane mamat yang aku benci 2, die dah x ade ke, mane die. Sihat x ". For the 1st day mamat 2 x ade. perempuan 2 bukan main seronok nyer coz x ade sape nak buli die. Dan guest what, perempuan 2 akan berase sunyi for the next 2, 3 day. That rite kan. Dah macam komik n cerita katun dah. Hahaha

Ini r yang dikatekan dari benci menjadi sayang. Dan dari sayang menjadi benci. Example sgt mudah. Tengok aje kapel yang dok sayang pasangan diorang. Bukan main bahgia lagi. Once dah break up, putus ditengah jalan. Bukan main benci lagi pasangan die. Kalo nampak die tengah jalan sorg2, mau aje dilanggar nyer. Kaci patah2. Hahaha.

Situasi nie selalu kite nampak dalam percintaan. Dari mate turun ke ati, dan dari ati turun ke kaki lalu menjadi benci. Sume ini terlalu fimiliar dalam kehidupan kan.

Ceh.. Ape pasal gua beremosi time tulis entry nie. Banyak sangat tengok drama melayu ke? Mungkin kah gua sedang menghadapi nyer sekarang? Dari sayang menjadi benci. Who knows rite sebab gua pon x pasti. Hehehe. K r, time nie r gua tunggu untuk lunch. Lapo sudeyh. Chow !!

p/s : wadefu sume nie. hahaaa
Tamat sudah cerita gua. Sekian !

No comments: