churp

30 January 2012

Sesat !!

Di suatu pagi yang tak pagi. Gua bangun tido dan segera bersiap untuk keluar bersama Cik Siti. Tepat pukul 8.20 gua sudah terpacak di parking lot KTM. Dengan selamba nyer gua berjalan ke kaunter tiket. Tiba2

"Dik, singgit duit parking moto".

"Ha? Ape? Sejak biler kene bayar nie sape pulak mintak duit nie. Celake sungguh mintak duit dekat student yang tengah sengkek cm gua nie". Ati kecil gua berkate2.

Mane gua berani nk ckp depan2. Mau disepak2 nyer gua nanti. Gua keluar kan duit syiling gua. Kira dan terus kira lalu melontarkan memberikan duit tersebut disebalik tingkap yang penuh misteri.

"Ini singgit, amik r". Kate gua sambil menghulur kan duit syiling yang dipenuhi duit 10sen dan terus blah seperti tiada ape2 berlaku.

*****************************

"Kak tiket pi KL Sentral 1". 

"Ok". Orang di kaunter itu membalas sambil memandang gua dengan muke pelik.

Salah ke gua beli tiket 1 je. Mesti ke beli sampai 2,3 baru x pelik. And mesti ke gua bawak perempuan keliling pinggang baru tak di usha pelik. Adoii.. Ape sume nie. Time tunggu KTM pun gua asyik diusha pelik. Tau r gua pakai seluar di badan n baju dikaki. Tak payah r nak usha pelik sangat. Ok, itu gua tipu. Heheheee.

Bla bla bla...... Sampai KL Sentral.... Bla bla bla.... Jumpa Cik Siti... Bla bla bla.... Tengok wayang cite melayu yang entah ape2.

********************************

And before gua balik, gua sempat r singgah Sg Wang setelah beberape tahun gua x menjejakkan kaki dekat situ. Tujuan gua masuk situ pon bukan ape. Just nak balik KL Sentral je. Dan benda paling gua lupe sekali dekat sane ialah, mane letak nyer KL Monorail? Jalan punyer jalan, tingkat demi tingkat gua naik and finally. Gua SESAT !! Adalah amat cilake gua sesat di satu tempat yang gua pernah pergi tapi sudah lame tidak pergi.

Lalu gua pon bertanya kepda mak cik cleaner yang gua jumpa. Maklumlah, beliau mesti lagi pakar dari gua slok belok tempat berpuaka ini. Heheheee..

"Cik, nak tanya nie, mane KL Monorail erk"? Gua bertanya dalam nada yang agak sopan.

"Ade di tingkat 1, kene turun balik la kamu ini". Beliau menjawap. Mesti beliau hairan macam mana org macam gua ini tak tau tempat KL Monorail. Maklumlah, gua dah lame tak pergi melawat situ mak cik oi.

Ape?! Kene turun balik. Gua punye penat naik sampai tingkat atas sekali, rupe nyer, benda yang gua cari itu ade di tingkat 1. Memang tensen sekali gua time 2. Akhirnyer, gua jumpa juga KL Monorail itu dan terus balik dengan pantas nyer. Xmahu gua sesat lagi dalam sane. Hahahaaa.

Serius gua penat mencari stesen KL Monorail itu. Goyang juga r lutut gua jalan lame sangat. Sampai di rumah gua terus tido hingga waktu subuh menjelma.

p/s: adalah sangat memalukan gua sesat di tempat kejadian. sigh

Tamat sudah cerita gua. Sekian !

2 comments:

evilknightlovemegalow said...

Ceh..memalukan la ko ni..hahahaha

Hafizi Hasbullah said...

hahaha..
dah lme x pegi...
lpe r...