churp

20 January 2012

Penat...

"Please wake up, your clock is 6.45 a.m" !

Alarm gua mengejutkan gua. Sungguh lantang die bersuara. Panas je ati bler ade orang kaco tido. Gua pun bangun dengan semangat nyer untuk balik bercuti semester lantas gua melihat ke arah luar rumah gua.

"Mak aih, gelap nyer. Cancel plan gua nak basuh moto camni" !

Gua pon gerak suboh dan kembali tido.

"Please wake up, your clock is 7.30 a.m" !

Celake, alarm gua sekali lagi menggangu kosentrasi tido gua. Ikutkan hati, mau je lempar beliau laju2 ke arah dinding seperti muve2 omputih yang gua tengok. Tapi gua tidak la sebenggap itu, Giler ape lempar alarm sampai hancur and then beli baru. Oh tidak ! Itu sume keja giler. Hahahaaa

Gua pon mandi and call member gua.

"8.30 pagi kite konvoi balik."

 Gua memberi arahan kepada beliau. Beliau pon berkata dalam loghat utara yang sungguh pekat sekali.

"Sat2 kol 9 kite gerak, aku x siap kemas barang lagi".

"Tidak mengapa la kalo begitu."

Gua membalas dalam nada yang mengantok.

Ikot kan hati, mau je sambung tido lagi.

Tepat pukul 9.00 pagi. Kite orang sume bergerak dari Perlis ke Bukit Mertajam, Penang. Perjalanan sejauh 200km selama 4jam setengah itu seriosly mencabar kelakian gua. Habis kebas badan2 gua. Ini baru 200km gua dah gigil satu badan, kalo bawa moto hampir 500km. Boley jadi sotong badan gua gamak nyer bile sampai rumah nanti. Hahahaaa.

Setelah gua sampai di Bukit Mertajam, gua pon menerus kan perjalanan gua ke rumah gua menaiki bas. Tidak sanggup gua menderita lagi menaiki moto lame2. Pedih punggung gua still tak hilang lagi.

Entry nie gua tujukan kepada kawan gua yang sanggup menjaga moto gua ketika gua menikmati cuti semester ini. Thankz kawan !! Jage elok2 k, t gua upah gula2. Heheheee

p/s : cuti semester ini selalu nyer membosankan. xtau nak buat ape coz duit pon xde sudeyh. adeyh
Tamat sudah cerita gua. Sekian !

No comments: