churp

12 January 2012

Cinta... [Part 2]


Assalamualaikum and Hello manusia2 sekalian !

Dalam kehidupan manusia, kite memang x pernah terlepas dari menyayangi orang dan sangat suke disayangi. Before nie pon gua pernah cite gak pasal love2 nie. (Klik sini).  

Cinta nie kadang2 membahagiakan n kadang2 menyakitkan. Gua dah banyak kali bercinta n banyak kali bahgia and banyak kali sakit gak.

Eh jap2. Apasal gua cakap ayat yang sungguh skema nie. Cilake gler. Hahaaa

Kali nie gua nak kasi korang tips r dalam bercinta nie. Banyak benda  do and don't dalam bercinta nie. Gua x ade r hebat sangat sangat suck dalam  bab2 bercinta. Tips nie sesuai untuk lelaki yang teringin nak ade gf. Tapi perempuan pon ley gak pratikkan. X ade larangan pon gua kene kan.



****************************************

Do :

  • Selalu r kate yang korang sayang die. Kalo setiap hari pon x ape. Perempuan suke je kene puji2 nie. Lebih2 lagi dengan bf sendri. Tapi gua x pasti dengan satu statement 2 yang kate setiap kali kite katekan kita cintakan pasangan kita, rase sayang semakin kurang. Ntah betol ntah x. Persetankan sume 2. Janji time 2 bahagia. Hahaaa
  • Tolong r jage perasaan pasangan korang. Diorang pon manusia gak. Reti gak perasan2 emo2 nie. Jangan r terlalu ego sangat kaum lelaki nie. Perempuan x suke. Buat sakit hati je. Ikutkan hati nak je disepak2 nyer bf yang terlalu ego nie. Hahahaaa
  • Sentiasa sensitif dengan perubahan diri diorang, diorang potong rambut ke (confirm free hair malas pakai tudung je), diorang pakai baju baru ke, diorang pasang inai ke (bab nie gua x konpius sikit, inai diorang mengalahkan pengantin je ) dan puji n terus puji. Kalo gajah 2 comel cam diorang, cakap je die comey cam gajah. X ke kiut name nyer. Hahahahaa.
  • Selalu r ade unsur humor dalam percintaan. X akan nak dok serius je. Naik nyampah gak lame. Contoh nyer:


Bf  : " U tadi i nampak ade nampak ade sekor cicak bunuh diri coz gf die cakap muke die cam cicak".
Gf  : " Ok !"

2 je yang gf die balas. Memang tensen r gua kalo awek jenis cam gini jenis x ade perasaan nie. Nyesal je kapel. Jenis perempuan gini memang susah kalo nak buat gf. Bek kapel ngan kucing je cm gitu. Comel gak pe. Hahahaa

  • Sikap ambil berat 2 penting juga ok. Selalu r tanya diorang " dah makan ke", "sihat x", "camne hari nie, de bende menarik ke". Tapi jangan r dok sejam tanya bende same. Mau nyer silapar jepon saiz 6 melekat kat muke korang. Hahaha. Nampak sangat korang x ade idea nk tanya.

Dont's :

  • Jangan korang sesekali tengok atau renung atau jeling atau yang sama waktu dengan nyer dekat prempuan yang lagi cantik. Kalo die kate nenek yang korang selisih pon cantik. Korang jangan nak gatal2 main mate ngan nenek 2. Silap haribulan, terkeluar biji mate korang di garfu nyer gf korang. Hahahaa
  • Jangan sesekali cakap gf korang dah naik berat badan, gemuk, berisi, montel atau yang sama waktu dengannya. Perempuan memang sensitif bab2 camni. Kalo korang pegi jejalan kat shoping mall, terjumpa r tempat timbang. Jangan nak ngader2 suruh awek korang pegi timbang. Mau je die balik terus dari terus date. Hahahaa
  • Jangan bercinta kerana rupa sahaja ! Sape yang x suke dapat awek comel kan. Tapi kecantikan fizikal memang indah dan mudah sangat menggoda sesiapa sahaja , tapi kalo nanti dah x comel dah ade ank 10. Dah x macam siti saleha, dah macam itik je. X akan nak tinggal cam2 je. Korang ingat diorang ape? Sedang kan anak kucing yang dah comel pon gua x sanggup nak buang, ni plak manusia. Ishhh. So, kalo nk cari gf 2 kene r ikhlas k. Serius nie. Kikiki
************************************

Cukup r tips yang gua kaci nie. Naik tepu otak gua nk pk. Hahaha. Kalo de yang nak tambah. Tambah r kat tempat komen 2. Gua bla dlu. Chow !!

p/s : bukan senang nak bercinta nie. banyak dugaan


Tamat sudah cerita gua. Sekian !

No comments: