churp

06 June 2012

Komuter...

Biler gua ingat kembali zaman gua kanak kanak, mahu gak berkaca kaca mata gua nak cerita kisah hidup gua dulu. Penuh cerita sedih. Time gua kecik dulu, gua jarang jarang dapat naek komuter. Kalau dapat naek pon, paling jauh gua pergi pon dekat The Mall. Tu pun ngan family gua and gua pon konpius The Mall nie ade lagi ke tak ? Tak silap gua sekarang nie die dah jadi Hotel Legend. The Mall nie dekat stesen putra tu kalau gua tak silap. Rase cam betul je. Malas gua nak peduli. Hahahahahaaa.

Lagi pun, entry nie bukan pasal The Mall pun. So tak payah la gua buang masa je nak cerita lebih lebih pasal The Mall. Buat serabai je entry gua kejap lagi. Hahahahaa. Pastu makin mengarut je cite gua and korang pun bengang dengan gua kan. Starting nie pun dah ngarut. Tapi gua peduli ape. Korang bace sape suruh. Hahahahahaaa.


Biler gua pikir balik la, dah lame benor gak gua tak naek komuter nie, dah berjanggut gak la kambing Pak Seman tu tunggu nak tengok gua naek komuter nie. Nampak sangat nipu nyer tu. Hehehehehe. Rase rase nyer, last sekali gua naek komuter nie ahad lepas. Ari nie ari rabu, so kire nyer dah tiga ari gak la gua tak naek komuter nie. Lame tu lame. Macam celaka punya lame nyer. Hahahahaaaa. Gua biase nyer naek komuter nie biler gua balik bercuti je. Bosan bosan, gua pergi la jalan jalan sorang sorang tengok wayang. Nak ajak member, memanjang takde duit. Entah ape la alasan die, sama je dari dulu. Bagi la alasan laen, dah naek tepu taik telinga gua dengan alasan alasan cam gitu. Tak kreatif langsung. Hehehehee.

Disebabkan encik ayah yang selalu tak kasi gua keluar sesuka ati time kanak kanak ribena dulu, so gua first time naek komuter ngan kawan kawan gua time form 4. Perghh. Baek giler gua nie kan. Nampak sangat gua bukan kaki melepak mahupun kaki perempuan. Sape sape yang tak puas ati ngan statement gua nie, jap lagi gua bagi penerajang sekor sekor. Hahahahaaa. Time tu sume bajet kanak kanak la. Padahal dah form 4. Tak boleh blah langsung. Hahahahaha. Sebab nyer sekor sekor ngader ngader nak beli tiket kanak kanak yang kaler biru kat mesin tiket tu. Pergi KL Sentral RM1.20 je. Murah giler. Jimat duit gua. Sekali sekala takpe la buat cam gitu, tapi kalo dah macam selalu. Memang kene la balasan nyer.

Pernah gak sekali kawan kawan gua kantoi beli tiket kanak kanak dengan orang yang cek tiket tu. Kene la denda sekor sekor RM10. Nasib baek la muke diorang muke melayu. Kalau la muke sekor sekor cam muke mat bangla dok selalu lepak kat KL time cuti raya, confirm sekor sekor kene tendang dari itu komuter. Hahahahaaa. Kadang kadang biler gua dah selalu naek komuter dulu dulu. Gua baru perasan yang kadang kadang gua boley muntah time naek tren. Nie disebabkan pnyakit bernama motion sickness.

******

From Wikipedia, the free encyclopedia:


Motion sickness or kinetosis, also known as travel sickness, is a condition in which a disagreement exists between visually perceived movement and the vestibular system's sense of movement. Depending on the cause it can also be referred to as seasickness, car sickness, simulation sickness or airsickness. Dizziness, fatigue, and nausea are the most common symptoms of motion sickness.

******

Haa amik korang. Sepatah haram pun gua tak paham. Hahahahaaa. Nak senang korang google translate (klik sini) je ayat ayat di atas tu. Senang cerita. Hehehehehe. So, nak dipendekkan cerita. Aritu (ari ahad lepas) gua terpaksa membatalkan perjalanan gua pulang ke perlis menaiki keretapi disebabkan penyakit ini datang menyerang gua secara tetiba dan bertubi tubi. Dah la tiket mahal, pastu burn camgitu je. Kasihan encik emak yang membelanja tiket itu. Sorry encik emak. Lain kali tak mau dah naek keretapi lagi. Hehehehee. Actually gua buat entry nie nak cerita pasal gua nak muntah dalam komuter je. Tapi dah merepek merepek sudah cerita gua. Memang celaka la kan. Hahahahaaa

That's the end of my story. Chow !

p/s : disebabkan motion sickness tu, akhirnyer gua demam sudeyh. and sory sebab dah lame tak update blog. :(
Tamat sudah cerita gua. Sekian !

2 comments:

Fittriah Alieya said...

haha , entry yg memang best !

Hafizi Hasbullah said...

@Fittriah Alieya : thnkz...