churp

10 June 2012

Peladang...

Jumaat lepas punye cerita (Dah 2 minggu cite nie. Lambat update sebab gua malas sikit. Heheheheee )..

Sedang gua melepak kemalasan ditemani lappy kesayangan gua bersama cerita katun yang tak pernah sudah sudah. Tiba tiba gua kedengaran satu suara yang jarang didengari. Suara yang hanya datang pabila gua selalu tido lewat. Gua amati betul betul bunyi yang tiba tiba muncul itu. Setelah seberapa purnama, gua berjaya mengesan bunyi itu dan dari mana bunyi itu datang. Itu adalah bunyi yang datang dari perut gua. Biler dipikirkan balik. Sudah 6 jam gua tidak makan. Ini bermakna, gua perlu mencari sesuatu untuk dimakan bagi menambah kemalasan gua ini. Hahahahaha

Gua pun segera memerah otak memikirkan ape yang patut gua makan pada waktu itu. Pikir punye pikir, gua tetiba teringin nak makan steamboat. Dan masalah nyer, gua taktau plak kat mane ade steamboat kat ini perlis. So gua pun chat la kakak gua.(Orang yang same gua pernah kenakan dulu. Hehehehe)

Gua : Weyh. Makan steamboat la jom.

Beliau : Sape belanje? Ko? Jom.. Aku pon tengah lapo je ni. Hahahaa

Cis, berani beliau menyuruh gua membelanja beliau. Memang tak la gua buat sebegitu rupa. Gua sanggup tahan lapar dari membelanja beliau sesuka ati. Hahahahaaa. Lantas gua memaksa beliau supaya bersetuju dengan cadangan gua tanpa perlu gua membelanja beliau. Setelah gua mengadakan perbincangan dengan beliau selama 15 purnama, finally beliau bersetuju dengan cadangan gua yang terlalu bagus untuk ditolak itu. Heheheheee.


Disebabkan gua menggambil masa terlalu lama untuk kakak gua bersetuju dengan cadangan gua itu, maka langit yang cerah pada mula mula nye mula mengorak langkah untuk menghilangkan diri mereka supaya sang hujan boleh turun bermain main dengan riang ria pada waktu itu. Sang hujan turun bermain main dengan asyik tanpa menghiraukan malam yang bakal menjelma tidak lame lagi. Heheheheee.

Oleh kerana hujan sedang rancak menghujani muka bumi ini, maka gua terpaksa la sekali lagi memaksa kakak gua mencari kereta supaya hajat gua untuk menikmati steamboat pada aritu tercapai dan tidak terkubur begitu saja. Heheheheheee. Seperti cerita kakak gua pada blog beliau ini. (klik sini). Beliau telah mengatakan gua agak mengada ngada ketika itu memaksa beliau mengikut kenhendak gua. Tapi gua peduli ape. Sikit pun tak terasa berkata sedemikian, biar padan muka beliau. Saja je gua nak menyusahkan beliau. Bukan jarang pun kan. Hahahahahaaa.

So tepat pukul 8 lebey sikit. Kitaorang pun berangkat la ke kedai steamboat yang terletak dikawasan mane ntah tetapi yang pasti sunyi sepi sahaja tempat itu. Sampai sahaja di kedai itu, bersepah sepah la manusia yang sedang melahap makanan makanan yang disediakan. Dengan berbekalkan RM9.90, korang boleh la makan sehingga mane korang mampu makan. Makan je RM9.90. Minum kire lain bil ye. Benda tu tak same. Mati mati gua ingat RM9.90 tu sekali makan dan minum. Nampak nyer gua tertipu lagi. Hahahaaaa.

Setelah 2 jam gua memuaskan nafsu gua yang agak buas terhadap makanan makanan yang sedia ade ini. Maka gua pun kekenyangan lah setelah 2,3 pinggan ayam gua melantak. Nafsu makan gua memang agak celaka skit. Maybe gua kene diet lepas nie. Berat sudah naek mendadak giler giler nie. Hampeh betol ! Hehehehehe

Then, lepas makan kitaorang pergi la jenjalan dekat satu dataran dekat Kangar nie. Ape ntah name dataran tu. Gua tak pernah ingat la plak. Fail ! Time tu dataran tu ade ekspo peladang. Banyak la booth booth yang berkaitan ngan tumbuh tumbuhan bagai ade kat situ. Tapi sebab gua sampai sane dah pukul 10 lebey. So banyak gak la booth booth yang da tutup. Kedai kedai yang ade pun dah tak meriah sangat sebab macam dah lewat.

Dipendekkan cerita, gua pon berjalan jalan la di dataran itu tanpa hala tuju. Tujuan gua pada asalnye ingin melihat dan mendampingi lembu yang ade di situ pada waktu tetapi tiada kesampaian. Buat penat aje gua datang situ tapi sekor lembu pun gua tak jumpa. Sesungguhnye ketika itu mahu gua menjerit sekuat ati menyeru lembu lembu itu keluar dan gua mahu beramah mesra dengan mereka semua. Mana tau satu ikatan persahabatan boleh terjalin pada masa itu kan. Siapa tahu kan. Hahahahahaaa. Oke fine, itu memang cilake, nampak sangat menipu je cerita gua ni kan. Kalau korang cayer, korang memang terbaek lah. Bengong gak cam lembu gak Hahahahahaaa.

That's all my story for this story. Cerita yang telah gua olah menjadi sesuatu yang agak mengarut telah berjaya disiapkan dengan panjang lebar. Walaupun pada asal nyer gua nak cerita pasal gua makan steamboat dan tak dapat bersemuka dengan lembu. Tu aje. Tak lebey dan tak kurang. Hehehehee. Tapi takkan gua nak wat entry just letak, " Ari ini saya makan steamboat dan gagal beramah mesra dengan lembu. The end ". Memang tak la gua nak wat entry panjang giler camtu. Memang giler tak kool la. Hehehehehee. Cukup la sampai di sini gua mengarot. Chow.

p/s : gua tipu je pasal nak beramah mesra ngan lembu tu. tenung lembu pun gua taknak, nie plak beramah mesra. memang tak la. hehehehe :)
Tamat sudah cerita gua. Sekian !

4 comments:

Evil Knight said...

sudah la ko..mengarut je lebey...

Hafiz Hafizi said...

Evil Knight@ ko mesti bangga aku wat cerita sal ko kan..
hahahha

Evil Knight said...

jgn foyo ok..

Hafiz Hafizi said...

Evil Knight @ mari berpoya2..
muahaha