churp

26 February 2012

Ayam..

Pagi tadi punya cerita

*******************

Gua yang baru sahaja hendak melelapkan mata selepas suboh dan mimpi sudah datang menjelma, tiba tiba dikejutkan dengan bunyi ayam berkokok. Gua ingat ayam dekat asrama gua yang berkokok lantas gua tidak memperdulikannya.

Tiba tiba gua teringat yang gua duduk di tingkat empat. Ape kejadah nyer ayam nak berkokok dekat tingkat empat. Orang giler je bela ayam dalam umah. Heheheee. Gua rase tak sedap hati. Gua amik bantal dan tutup telinga gua buat buat tak dengar bunyi ayam giler berkokok tu. Agak agak da sepuloh minit, ayam tu still tak paham paham nak berhenti berkokok, gua makin menyirap. 

"Apahal dok bising bising nie, celaka celaka celaka. Nak tido pon tak senang". Bentak ati gua.

Alarm fon rumate seperti meminta minta nak dilontarkan saja ke luar tingkap tak pon meminta kaki yang ikhlas dari gua. Hahahaaa Nasib bek fon member. Kalo tak, memang see u at the bottom la kalo gua lontar kat luar. Hehehehe. Tapi kalo la time tu gua ade kuasa bebola api. Sudah tentu gua memFIREkan bebola api dekat fon tersebut tanpa perlu bangun nak mematikan nyer. Senang kerja. Pagi nanti member gua tanya kenapa  fon die hangus. Gua cakap la ayam yang berkokok tu dah jadi KFC kene bakar. Tak de hal la sume tu. Hahahaaa




Agak agak kesabaran gua mulai kurang, gua pon bangun dan mematikan alarm tersebut. Tetiba, gua terdengar sume rumate gua tengah berdengkur. 

"Ape punye celaka diorang tak dengar bunyi ayam berkokok tadi. Punye la lame ayam tu dok bising. Seko seko pon tak memberikan respon yang sewajar nyer. Taik telinga banyak sangat ke sampai tak dengar pape". Ati kecil gua merungut sendirian.

Sumpah gua bengang di pagi hari. Next gua pon kembali ke atas katil gua dan melelapkan mate.

 Baru lima minit tido............

*******************

KRINGGGGGGG................

"CELAKA, lagi sekali ke". Sumpah seranah gua dekat alarm yang tengah berbunyi itu.

Lagi satu alarm fon rumate gua berbunyi dan lagi sekali gua mendengar dengkuran dengkuran indah diulit mimpi. Gua bangun lagi sekali, gua pergi dekat fon tu. Gua matikan sume yang patut. Gua dah la tido lewat. Agak celaka la anasir anasir jahat ini menganggu tido gua yang berkualiti. Kalo da tau tak ley nak dengar bunyi alarm tu. Lain kali ujung minggu jangan set alarm. Tuan punyer fon beserta fon fon nyer sekali tak pasal pasal kene sumpah seranah dengan gua. Padan muke korang. Hahahaaaa

Nasib baik la member gua itu cuma ada dua fon. Kalo la ade tiga, empat fon. Agak agak nyer tiap tiap fon die set alarm soh die bangun pagi. Hampeh sungguh begitu. Sekian saja luahan perasaan gua di pagi hari. Heheheee. Terima kasih awak kerana berjaya membuatkan gua panas di pagi hari.

p/s : gua tidak pernah dikejutkan bangun pagi oleh perempuan perempuan comel. Mungkin kah ini disebabkan gua tidak comel. Agak sedey sekali. Heheheeee

Tamat sudah cerita gua. Sekian !

No comments: