churp

28 February 2012

Lelaki, Perempuan dan Curang

Hello manusia manusia sekalian.

Entry kali nie takde kene mengena dengan cerpen gua yang ntah pape tu. That's mean takde la hubungan adik beradik ke, pak cik makcik ke, abang angkat kakak angkat la. Sume tu takde kene mengena dengan entry gua kali nie. Betul, tak tipu nie. Hahahaaaa

Panjang pula gua merepek nie. Intro memang selalu nyer kene buat yang merepek repek kan? Kalo tak silap gua la. Merepek dalam setiap entry tu seperti benda wajib. Contohnye kalo dah lepas buang hajat, kene flush. Tak flush tu da kire dose korang tau tak umpama meninggalkan kapal selam di darat. Tak ley nak pegi mane mane. Nak menyelam pun tak bole. Da tak de hala tuju. Kesian. Hahahaaaa

Eh eh. Merepek lagi gua nie. Bikin panas je. Hahahaaaa. Ok ok, kite teruskan dengan entry gua kali nie..

*****************


Lelaki dan curang satu benda yang agak sinonim dengan norma masyarakat dekat dunia nie. Siyesly, nak cari lelaki yang tak pernah curang umpama mencari semut hitam di malam hari yang hitam di atas jalan yang hitam sambil dikejar kambing hitam. Hahahaaa. 

Cam susah je kan nak cari lelaki yang tak curang kan. Maybe betol kot nak cari lelaki yang tak curang nie susah tapi gua nie jenis spesis yang setia. So bahagia la awek awek gua nanti dapat pakwe yang setia lagi baik. Siyes nie gua tak tipu. Hahahaaa. 

Selalu nyer lelaki yang suke curang nie bukan la lelaki yang baek sangat. So kalo nak start bercinta tu. Tak payah la sangat nak sayang giler giler kat pakwe pakwe korang tu. Nanti kalo dah kene main kayu tiga kayu empat. Tak de la nak menangis 10 ari 10 malam. Bengkak bengkak biji mate sampai kale merah. Muke pon dah cam pontianak je. Cube time sedey sedey tu korang panjat pokok and menangis kat atas pokok. Mesti bez coz nampak macam seronok. Try la. Mane tau enjoy. Hahahaaa

Gua nie adalah seorang yang suck dalam percintaan tapi selalu sangat dirujuk dalam mendapatkan nasihat tentang love love nie. Korang tak rase cam da salah orang ke mintak nasihat dekat gua. Yang paling nampak sangat tipunye bile kate gua player. Dah la gua nie tak la sehensem mane. Camne la korang ley kate gua player. Pelik pelik. Hahahaaa

Tulis sikit merepek banyak. Tu la keje gua. Cam da tak de keje len. Naik bosan da korang kan. Tapi gua tak peduli pon. Sape soh bace hasil karya merepek gua ini. Hahahaaa. Ok ok, kite sambung balik.

Bagi perempuan, korang tak pernah terpikir ke lelaki tu curang sebab korang. Gua syak la korang nie maybe:

  • Suke membusykan diri. Asyik ade kerja je dari pagi sampai malam. Sampai lupe kat pakwe pakwe korang. Kalo kerje atau study, tu len episod la. Tu pandai pandai la korang manage time bile nak mesej. Gua tak nak kaco part tu. Hahahaaa. Sejam sebelum tido tu, kalo mesej pakwe pakwe korang tu pun bagi gua dah cukup okey la. Kalo dok tiap tiap mase mesej. Bosan gak. Sampai da mati idea pakwe korang nak mesej korang. Betul kan nie? Gua rase cam betul je ayat gua. Heheheheee

  • Jenis kaki merajok 3,4 ari lame nyer. Tu tak termasuk cuti public holiday. Mau bertambah lagi bilangan hari merajok nyer. Kalo la pakwe korang tu jenis tak pandai pujuk. Memang tak nak la ie layan korang merajok tu. Bek layan perempuan yang sporting. Bukan kaki ngajok. Lagi pekdah. Tak de nyer nak bukak buku belajar teknik teknik memujuk kekasih sebab awek bukan kaki ngajok. So wat pe nak belajar kan. Hahahahaaa.

  • Jenis yang tak pernah pegi dapur. Nak pegang sudip pon da start berpeluh peluh. Jenis nie, siyes gua tak berkenan. Mak korang punyer la pandai masak. Korang bole plak nak masak nasi pon still nak mak ajar. Susah susah. Kalo nyer anak Pak Sudin jiran depan rumah tu lagi lawa dari korang and pandai memasak. Tak rase ke pakwe korang pegi ngayat die. Yang alasan paling tak bole blah bile dah kawen baru nak belajar masak. Tu kalo kawen. Kalo tak kawen? Memang tak pandai masak la sampai bile bile. Masak je la megi gune air panas. Sedap juga rase nyer bile lapo kan. Hahahaaa

  • Bentuk fizikal badan korang dah berubah. Dulu comel je cam nie tapi sekarang da macam nie memang nak tak nak, terpakse la pakwe korang mencari perempuan yang lebey comel. Jangan ingat disebabkan ade orang yang sayang korang, korang menjadikan itu sebagai alasan untuk tidak menjaga berat badan. Bile dah kene dump baru nak nyesal memang agak kasihan la. Daripada korang dok asyik makan je, bek sedekah sikit duit tu dekat gua. Ley gak gune wat beli KFC. Dapat buat amal jariah dekat gua nie. Dapat pahala. Hahahahaaa

  • Korang punyer mulut amat amat la laser. Bercakap non stop. Gosip sane, gosip sini. Merungut sane merungut sini dekat pakwe korang. Siyes bosan dapat awek yang suke sangat cakap. Cam 7 Eleven je. Lelaki memang la seorang pendengar yang baek. Tapi, kalo terlalu banyak dengar, emosi agak terganggu la awak. Ingat tu. INGAT !! Sama sama

Oh tidak ! Entry nie gua buat seperti gua menyalahkan perempuan itu punca utama lelaki curang. Nampak tidak adil bukan. Hahahahaaa. Actually gua tak tau nak cakap nape lelaki itu selalu curang. Maybe sifat curang itu memang sudah ade dalam diri sejak lahir kot. Cuma ditunjukkan atau tidak. Bergantung kepada lelaki itu sendiri la.

Tapi kalo la korang mintak nasihat gua camne nak hadapi lelaki curang. 1 je jawapan yang gua boley kasi. Putus, break, clash atau sewaktu dengannye. Korang mesti tak sanggup nak break cam gitu je kan. Tapi tu la benda yang patut korang buat coz bile korang baru kapel and die asyik menggatal dengan perempuan lain. Bayangkan kalo da kawen. Tak huru hara rumah tangga. Kalo da ade anak anak. Camne la hidup diorang. Pikir cepat pikir. Hahahahaa

Curang nie kire macam dadah gak. Bile da sekali wat. Nanti mesti akan buat lagi. Maybe lepas kantoi curang tu, die akan insap kejap. Tapi lame lame, curang lagi. Tapi katekan la korang ready nak de 2,3 orang madu time dah kawen nanti. Boleh la stick ngan lelaki tu. Gua tak de hal la sume tu. Ayam still makanan feveret gua. Tak terjejas seinci pon la makanan feveret gua tu sebab masalah korang. Hahahaaa

Lelaki nie suka kan sesuatu yang indah. Andainya da dapat benda yang indah. Mereka akan puas ati tetapi jika sudah mendapat sesuatu yang indah tetapi still mencari yang lagi indah. Itu patut mati. Ok tu gua guro. Hahahahaaa. So secara konklusi nyer, korang kene la jadi yang terbaik untuk pasangan korang. Perbaiki ape yang kurang dan tingkatkan ape yang dah okey.
Ok la. Cukup la sampai sini gua merapu. Nak tanya lagi, pegi tanya dekat formspring gua. Gua akan jawap semacho macho nyer soklan korang. Hahahaa. K chow..

p/s : perempuan yang suke curang nie kebanyakkan nyer comel juga :)

Tamat sudah cerita gua. Sekian !

No comments: