churp

13 February 2012

Bosan !!

Hello u guys...

Sedar tak sedar, tinggal seminggu je lagi gua nak menghabiskan beras dirumah. Nanti dekat perantauan, kene gune duit sendiri lak kalo nak beli beras. Hahahaaa. Tak ade keje yang meminta pertolongan gua untuk gua menolong nyer dekat rumah nie. Hanya setiap mase mengadap laptop, makan dan tido. Cam gini r gamak nyer, boleh r mak gua  membelasah gua tanpa belas ihsan dengan sikap gua yang terlalu pemalas ini. Heheheee.

Dalam menghabiskan cuti sem nie. Gua telah dihadapkan la dengan drama melayu yang agak terlalu bosan untuk diterima akal fikiran gua. Cinta bersegi2, Cinta akan suami orang, Cerita tahyul entah ape2. Ape sume nie?! Patut r gua sedikit pon tak menyesal tak tengok tb time dekat hostel. Hahahaaa.

Kalo kite tengok drama melayu la, kalo orang yang kaye gler la. Mesti de pembantu rumah and yang paling tak logik nyer, mesti pembantu rumah tu orang melayu dan duduk kat situ bertahun2 lame nyer, sampai anak die pun dah beranak, die still keje dekat rumah orang kaye tu. Tak betol tak betol. Gua tak pernah lagi tengok benda tu dalam alam realiti. siyes gua teringin nak tengok orang cam gini. Paling merepek nyer bile, ade la cerita yang anak pembantu rumah tertukar plak dengan anak orang kaya tu. Nape la mesti men tukar2? Gua siyes tak paham. Bukan bole kaya pon cam gitu. Adoiii... Nampak sangat ketidaklogikan akal di situ. Hahahaaaa

Bile gua layan cerita melayu yang tangkap cintan nie. Lebih2 lagi drama melayu. Confirm cinta bersegi2 yang sungguh berbelit2. Contoh nyer :

*******************

A suke dekat B, tapi B ske dekat C, C anggap B tu adik je. Actually C nie lak ske kat kawan A and kawan A plak ske dekat bf/gf A. Tapi C beriya-riya suruh A kenal kan kawan A tu kat C. Dalam diam, bf/gf A syok pulak dekat B. Last2 antara sume tu,  bf/gf A je kawen dengan orang B. Yang lain sume kawen orang lain and hidup happy bahagia selame nyer.

********************

Sungguh wadefak sekali jalan cerita ini. Cam haram je. Nasib la Malaysia nie haram kan gay/lesbian. Kalo x, lagi r bersegi2 cinta diorang. 

Gua malas la nak mengomen2 lagi drama2 yang gua tengok same je jalan cite diorang. Ubah r stail drama 2 sikit. Buat cite thriller ke, perang ke, gusti tangan ke. Ni tak, cinta cinta cinta pas2 cite seram yang tak seberapa seram. pfffttt sungguh. Hahahaa

Btw, cuti gua dah nak abis da. Perjalanan 200km akan gua tempuh lagi skali bersama2 rakan gua ini. Yang amat comey sekali dimate gua. Jumaat nie kte jumpa ye kawan. Tak sabo nak jumpa nie. Hahahaha. Siyesly gua sangat2 malas nak balik tapi gua pon da bosan duduk kat rumah. Disebabkan cuti sem selalu di ujung sem, so duit2 gua pon hanya tinggal ujung saja. Sangat sedey cite gua ini. Macam celaka je. Hahahahaaa. K r. Chow !

p/s: disebabkan gua terlalu excited nak balik hostel, maka gua pun telah siap mempacking barang2 gua. seminggu lebey awal. hahahahaaa

Tamat sudah cerita gua. Sekian !

No comments: