churp

10 March 2012

Terima Kasih !!

Cerita minggu lepas...

*********************

Sedang gua berusaha bersungguh sungguh menyiapkan esemen esemen yang banyak giler ibarat mengepam tayar keretapi. Tiba tiba...

"Siot, sape nak print esemen esemen gua nie? Printer mane ade. Adoi. Jiwa kaco la cam gini. Pening pening". Gua merepek sendirian.

Disebabkan printer gua dan printer rumate gua telah dimasukkan dalam wad kecemasan kerana cedera parah, so amat rumitlah bagi gua untuk memprintkan esemen esemen kopi paste gua nie. Hehehee. Gua yang sedang hampir hampir stress, lantas membuka fb gua yang tak seberapa ramai friend nyer dan terus mencari kawan kawan gua yang ade printer. Bese la gua nie, cari member biler gua susah je. Kalo tak susah tak la cari member. Camtu baru la member kan. Heheheheeee. Yang nie, korang abaikan. Merepek aje. Hohohohoo.

Tengah dok mencari member yang de printer, gua sempat la berblog walking. Jalan punye jalan. Gua lupe yang gua kene siapkan esemen malam tu gak sebab esok nak anta. Buka satu blog demi satu blog, gua usha sumenyer dah berpunyer. Time tu, gua agak sedey gak la, tak ade sape nak gua. Cilake giler diorang berjaya buat gua rase cam forever alone. Sungguh tak patut sekali diorang wat camtu kat gua. Huhuhuhuuu.


Dan sekali lagi alam maya berjaya melekakan gua dari terus membuat esemen. Disebabkan ati gua telah merajok dengan gua kerana tak kasi die sorang awek. Terpakse la gua kembali membuat esemen esemen tu balik dengan ati yang merajok. Heheheeee. Sungguh malang naseb gua ini ketika ini. Kalo camni la selalu, lepas nie boley la gua buat cerpen cerita sedey plak. Mane tau de orang minat. Heheheheee. 

"Eh, cerpen yang lame tu pun tak sambung lagi, de ati nak wat cerpen baru. Blah la weyh. Tak payah nak semangat lebey". Kate ati gua yang tengah merajok tu.

"Cis, berani beliau mengutuk gua. Tensen la gua cam gini asyik kene kutuk. Huhuhuhuuu". Gua merepek sendirian lagi.

Tapi betol gak, dah lame gua tak update cerpen tu kan. Kalo ade labah labah, confirm dah bersawang sawang cerpen tu. Huhuhuhuuu. InsyaAllah nanti gua ade idea, gua sambung k. Nak bace cerpen tu, klik sini

Ah sudah, gua dah terlalu jauh merepek nyer. Kesian korang kene baca hasil kerepek gua nie kan. Heheheheee. Kite sambung balik ape yang gua nak cerita kali nie.

Selepas gua selesai berblog walking, jam dinding menunjukkan pukul 11.00. Pada masa yang same juga, gua teringat dekat member gua yang ade printer.

"Weyh, kau ade printer kan. Tolong print kan esemen aku. Tapi lewat sikit la. Esemen tu tak siap lagi. Esok nak anta". Gua chat die gune skype.

"Sehelai seposen, anta cepat sikit. Aku tengah bizi maen kek mania nie". Die pon membalas.

"Sungguh wadefuq kau nie, ngan aku pon berkire". Bisik gua dalam ati.

Then..

"Tak pe la camtu, lupe kan je la". Gua membalas chat die dengan membuat cerita sedey. Sebab kedekot nyer pasal gua lagi rela tak print esemen gua dari kene bayar. Heheheee

"Ceh, kau nak print ape. Tak payah la nak merajuk. Aku takkan pujuk nyer. Hahahaaaa" Die membalas chat gua tanpa rase sedey langsung.

______________________


Tiba tiba, line internet gua terputus selama satu jam tanpa dapat disambung dan gua tak siap lagi esemen tersebut. Tensen nyer time nie.

______________________

" Weyh, mane esemen kau yang nak print tu. Cepat la send. Aku nak tido nie". Die membalas.

"Jap jap". Ringkas jawapan gua.

Gua yang ketika itu sedang kegelabahan mula mempercepatkan aktiviti kopi paste demi menyiapkan esemen gua yang tercinta itu.

Akhirnya...

"Lambat la ko nie. Aku tido dulu. Pagi nanti pukul 6.30 kau send esemen kau". Die membalas dan terus tido tanpa menghiraukan gua.


KEJAM ....

Satu perkataan yang gua dapat ungkapkan pada masa itu. Suasana menjadi sepi pada masa itu. Bunyi bunyian dari katak dan cengkerik terus terhenti menandekan mereka memahami perasaan gua ketika itu. Keadaan yang sepi itu membuatkan gua menggambil fon. Set alarm pukul 5 dan gua pun tido gak.

The end...

*********************

Hahahahaaa. Sungguh bosan entry gua kali nie. Disebabkan tangan gua teringin sangat nak menaip. So, inilah hasil nyer. Sumgguh tak menarik. Huhuhuhu. Btw, gua nak ucapkan la terima kasih kepada beliau ini kerana sanggup memprintkan esemen gua dengan free nyer. Yang nie gua suke. Heheheheee.

Nanti gua belanje secret recepi ye. Kalo gua baek la. Hehehehee. Penat sudah merepek. Chow !

p/s : susah gak nak wat entry kalo tak ade idea. adeyh..

Tamat sudah cerita gua. Sekian !

4 comments:

snf said...

buat esemen harus mcm makan tutti frutti barulah rasa nikmat bukan keramat.heehe

Wadi AR said...

memang. gua pon tgh cari idea mencurah curah ke ladang gandum ni

Unknown said...

kantoi esaimen copy paste . hahaha :)

Hafizi Hasbullah said...

@snf : nanti gua try ye cara tu. nampak macam sedap. hehehee

@wadi ar : esemen yang susah memang menyusahkan kan. benci esemen.lalalalaaa~~~

@hudahassan : maklumat di hujung jari la katekan. kopi paste la jawap nyer. kikikiki