churp

14 March 2012

Cerita Budak Sekarang..

Hello guys and girls sekalian.



Time gua tengah jejalan blogwalking, gua tengok kebanyakkan blogger adalah budak budak sekolah lagi. Sekolah menengah ke sekolah rendah ke, tu belakang cerita. Gua tak sempat tanya plak diorang sorang sorang yang diorang tu sekolah menengah ke sekolah rendah. Nanti gua dah tanya, gua kasi tau k. Tak ade hal la sume tu Hahahahaa.

Btw, gua tengok budak budak sekolah menengah sekarang nie apesal pendek semacam je erk. Heran gak gua. Eh eh ! Bukan pendek, tapi rendah je. Kecik ati diorang jap lagi sebab kene kutuk dengan gua. Ati orang kene jaga wei. Nanti ati die merajok. Sape nak pujok. Nak suruh gua pujukkan? Memang tak la. Gua mane pandai pujuk pujuk orang nie. Ini siyes gua tak tipu. Hahahahaaa

Jap jap, gua merepek ape nie. Actually gua bukan nak buat entry pasal tinggi mahupun pasal budak sekolah. Nanti bertambah lagi la gua merepek. Kesian korang asyik baca ape yang gua merepek kan. Sabo je la. Heheheeee

Gua kali nie nak cerita pasal perbezaan budak sekolah dulu dengan budak sekolah sekarang. Keluar keluar dari perut mak korang je, da dapat psp, dapat iphone 4s, dapat lagi laptop vaio sebijik. Mane gua boley tahan cam gini. Nie yang buat gua jeles nie. Zaman gua tak de sume tu. Yang ade hanya guli, selipar dan lastik. Video video game mane ade.


Time gua baru lahir, gua keluar keluar je, encik ayah hanya kasi gua sebiji guli je. Pastu die pesan

"Hafiz, ayah nak kau jadi kan sebiji guli nie kepada sejuta biji sebelum umur kamu genap dua bulan".

"Baik lah ayah, akan ku belaja ilmu magik untuk jadi kan sebiji guli nie kepada sejuta biji".

Gua memberikan kembali harapan kepada ayah gua dengan mata yang bersinar sinar. Gua tak sampai nak mengatakan tidak kepada ayah gua even gua tau benda tu agak mustahil ketika itu. Giler ape nak jadikan sebiji kepada sejuta. Itu sume keje giler. Gua membebel sendirian. Heheheheee

Fine la ! Nie sume cite tipu. Jangan la korang nak percaye sangat dengan gua nie. Hahahahaaa


Budak budak sekolah sekarang pon da tak macam dulu lagi. Pandai da dalam bab bab IT nie. Tau da camne nak on9, tau da camne nak buat fb bagai. Siap dengan lima akaun lagi. Alasan, senang sikit nak maen game dalam fb. Pergh... Hebat nyer kamu ini.. Teringat gua mule mule ade fb. Men game je keje. Cam budak la pulak. Heheheeee

Gua dulu ingat lagi. Time tu gua baru darjah 3 and baru dapat sebuah pc. Yang gua tau time tu, on off je. Yang laen gua tak reti. Setakat tekan tekan keybord tu boley la sikit. Tapi kene la marah dengan kakak gua tu nanti. Takut rosak la kate kan. Nak kopi paste apatah lagi. Memang sah sah la tak tau. Hohohoohooo

Tapi yang gua musykil sikit, bapak gua beli pc tu untuk die, tapi die pun tak reti guna. So, pc tu terdiam la dekat sudut penjuru rumah tu. Sian die menangis kesorangan. Heheheeee. Last last, gua berjaya merosakkan pc tersebut sampai kene format balik. Memang gua kene marah kaw kaw la time tu. Tangan gatal sangat pegi delete folder window dalam hardisk tu. Memang tak boley hidup la beliau time tu. Menangis kesorangan lagi la beliau. Heheheeee

Zaman sekarang serius la da tak macam zaman gua dulu, da tak ade da aktiviti outdoor. Nak men kejar kejar, men guli, men baling selipar. Sume tu gua da tak nampak budak budak sekarang maen. Sume pakat maen video games dalam bilik je. Ngadap games tu dari subuh sampai tengah malam. Makan pun bile ingat je. Tak ade life langsung.

Ishhhh. Nie yang gua emo balik nie. Kenapa la korang  berjaya buat gua jeles teramat amat sangat nie. Adoi.. Gua dulu kecik kecik teringin gak nak men ps2 kat umah. Bosan da asek maen kat kedai je. Sejam 3inggit. Ari ari cam gitu, encik emak bising la duit belanje sekolah gua pakai pegi maen game. Siap encik emak report sama encik ayah. Tak pasal pasal gua kene warning.

"Kau pergi maen game kat sane lagi. Siap ayah belasah kau". Encik ayah memarahi gua.

Terkebil kebil mate gua time tu bile kene warning dengan encik ayah. Cuak punyer pasal, gua terus kurang kan aktiviti melepak dekat kedai game tu dari tiap tiap ari kepada seminggu tiga kali. Sian kan sama gua. Heheheee.

K la, gua pon da tau nak tulis ape lagi. Sampai sini saje lah. Pape nanti, gua sambung. Chow !

p/s : gua ingat nak sambung tulis cerpen balik la. ok tak? :)

Tamat sudah cerita gua. Sekian !

No comments: