churp

03 March 2012

Bla bla bla... [Part 2]


"Mane budak perempuan tu Hafiz?" Zahar bertanye kepada gua.

"Entah, tak tau die pergi mane". Balas gua pendek.

"Hai, name saya Isa. Nama awak sape? Awak rumate saya gak erk? Isa bertanya dengan banyak sekali soalan nyer. 

Nampak excited sungguh berjumpa dengan Zahar. Mungkinkah mereka berdua ade sesuatu rahsia yang gua tak tahu. Gua sendiri tidak pasti. Hahahaaa

Hurm... Bla bla bla... Isa budak terengganu. Bla bla bla... Die dapat tawaran sambung diploma. Bla bla bla...Zahar nampak die dengan perempuan comel. Bla bla bla... Isa kenal kan gua dengan perempuan comel tu. Bla bla bla... Gua ayat perempuan tu. Bla bla bla... Perempuan tu sangkut... Bla bla bla... Zahar ayat perempuan lain. Bla bla bla... Isa pergi library pakai short. Bla bla bla... Gua nasihat Isa pakai seluar panjang. Bla bla bla... Bape banyak bla la weyh. Hahahaaa

Pada suatu hari...

"Hafiz, duduk kat matrik nie susah la. Payah sangat. Huuu." Isa mengadu pada gua.

"Memang la, ade aku kate senang ke? Hahahaha". Gua membalas dengan nada selamba.

"Camne nie. Huuuuu". Isa kesedihan.

"Camni la, kalo aku jadi kau, aku tak masuk matrik ni, aku lagi prefer masuk u amik diploma. Kau kan dapat tawaran kat UMT. Lebey bek kau masuk sane. Tak ade la teruk sangat la macam study kat matrik nie". Gua berkate kate dengan penuh semangat.

Isa memerhatikan gua tanpa mengelipkan kelopak mata nyer sambil mulut nyer terbuka luas. Tiba tiba, seekor cicak yang ntah dari mane datang nyer telah turut mendengar nasihat gua terhadap Isa lantas cicak itu bertepuk tangan tanda menunjukkan kekagumannye terhadap gua. Dengan tidak semena mena nyer, cicak itu telah terjatuh ke dalam mulut Isa dan Isa mengunyah ngunyah cicak itu dan memakan nyer. 

"Sedap nyer cicak nie. Nak lagi bole?" Isa berkate kate tentang kesedapan cicak itu. 

Gua pun mengiyakan sahaja tanggapan Isa tentang cicak itu kerana gua pun turut terliur melihat Isa memakan cicak itu.

Sungguh sial sekali gua bercerita tentang penipuan yang tidak masuk akal ini. Memang celaka la siapa yang mempercayai cerita tipu dari gua ini. Hahahahaaa

Pada keesokan hari.



"Aik? Kosong da katil Isa nie. Mane die pergi?" Tanya gua kehairanan kepada Zahar.

"Ntah. Eh, dalam loker die ade biskot la. Jom makan". Zahar mengajak gua memakan biskut itu bersama nyer.

"Jom". Gua menerima perlawaan tersebut.

Tiba tiba...

"Weyh, ade surat la". Zahar memberitahu gua.

Surat itu dari Isa yang telah keluar dari matrik pada pagi itu kerana tidak tahan dengan suasana di matrik yang amat susah. Die juga meninggalkan cadar yang telah gua rembat sebelum surat itu ditemui dan meninggalkan pesanan yang hanya satu saja yang gua  mampu untuk ingat iaitu berkaitan perempuan. 

"Hafiz, hope berjaya la cari awek dekat matrik itu dan thankz pasal nasihat semalam".

Sungguh celaka die mengatakan sebegitu kepada gua. Gua syak yang die nie tau yang gua selalu fail ngorat perempuan nie. Malu la gua nak jumpa die lagi camni. Hahahahaaa. Dan yang pasal nasihat tu, bodoh nyer die mendengar nasihat gua itu. Gua hanya mampu ketawa sahaja mengingati nasihat yang telah gua berikan. Hahahaaaa.

Isa. Kalo kite jumpa kat terengganu. Gua harap lu carikan gua sorang lagi awek kat sane. Awek dulu telah gua putuskan perhubungan itu di tengah jalan mati di tepi rail keretapi. Sungguh tragis perpisahan itu. Hahaaaa.

Sekian sahaja cerita gua kali ini. Segala situasi telah direka kembali tanpa mengikut susunan yang sebenar kerana gua pun sudah tidak ingat lagi jalan cerita yang sebenar. Hahahaaaa Sebahagian besar daripada entry ini adalah rekaan gua semate mate. Semua watak dalam cerita ini adalah benar dan sebenar benar nyer. Hehehee..

Hope korang enjoy. Chow !!

p/s : sungguh seronok merepek dimalam hari. hahaaaaa 

Tamat sudah cerita gua. Sekian !

No comments: