churp

08 March 2012

Cita Cita

Zaman kecik kecik nyer cerita...

**************************


Tengah gua lepak lepak dalam kelas sambil minum kopi dan nasi lemak. Tiba tiba....

"Hafiz, biler besar nanti nak jadi ape?"

Persoalan dari guru kelas gua itu membuatkan suasana menjadi sepi seketika. Mak cik makcik yang dari tadi duduk bergosip berhenti bergosip dan turut memberikan tumpuan kepada soalan itu. Pakcik pakcik yang sedang melantak di kedai makan terus berenti makan dan memandang bilik darjah gua. Persoalan itu sungguh mencabar akal fikiran gua time tu.

"Hurm... Entah la cikgu. Ape saya nak jadi erk. Pe yang bez dan de gaji besar cukup la"

Gua membalas persoalan guru kelas gua itu. Jawapan yang gua membuatkan semua kawan kawan gua diam. Tiba tiba seorang budak entah siape datang dari mane berkate kate.

"Weyh, mate duitan la kau nie".

Kate kate itu menyebabkan gua menerima gelakkan dari budak budak kelas gua.

"Celaka punyer budak.Kenapa mesti kau mesti bahan gua ha? Nie yang tak puas ati nie, bikin panas je. Dapat kau siap gua rembat. Hahahahaaa". Jerit gua dengan sekuat ati sekali.

Jeritan itu menyebabkan dedaun dedaun di taman bunga luruh dengan lebat nyer seperti hujan lebat. Laut yang tenang tiba tiba bergelora beserta ribut taufan dan kucing yang mendengar jeritan gua turut menyahut jeritan itu kembali. Menandekan yang beliau turut marah dengan budak itu. Nie gua tipu. Hahahahaaa.

Pada time tu, pencuri, perompak, dan pekerjaan pekerjaan jahat yang sewaktu dengan nyer berjaya membuatkan gua teruja untuk menjadi sebahagian daripada mereka. Hasil curian mereka yang sugguh dasyat banyak nyer membuatkan kepala gua berfikir tentang duit sahaja. Halal haram time tu gua pon tak tau. Maklumlah, baru usia 7,8 tahun. Mane mampu fikir dose pahala lagi. Heheheeee.

Time gua darjah 4. Gua dapat la sorang guru kelas lagi hensem dan bergaya tidak ubah seperti gua. Cuma yang beza nyer, gua lagi kiut dari beliau. Hahahahaa. Tapi kali nie gua bukan nak bercerita tentang kekiutan cikgu gua mahupun kekiutan gua. Sume tu gua malas nak cite. Nanti seko seko perli gua. Hahahaaa

Dipendekkan cerita, guru kelas gua tu amat garang sekali bagi gua. Ketuk ketampi 100++ tu dah kire perkara biase bagi gua time tu. Gua pernah kene denda sampai 300 kali sebab tak hafal sifir. Sumpah gigil satu badan nie, tak boley tahan gua time tu. Sekse sangat ! Mule mule kene tu rase okey la tapi yang paling menyakitkan bile gua bangun besok pagi. Nak buang air besar mahupun air kecik gua tidak mampu kerana nak mencangkung itu amat amat la menyeksakan. Huhuhuuuu

Ikutkan hati, nak je gua buang hajat berdiri. Tapi kalo la gua kene tangkap dengan mak gua, silap silap, gua kene ketuk ketampi lagi 100 kali kot. Tak pun gua kene ikat dekat pokok, kasi kerengga gigit gua. Yang nie sumpah gua tak sanggup. Serius sakit yang nie. Disebabkan itu, gua tepaksa berpikir 700 tambah 30 kali untuk melakukan aktiviti terlarang itu. Heheheeee

Disebabkan guru kelas gua tu cikgu disiplin, so gua syak yang die nie suke buat orang sedih. Nampak je student buat salah. Amik kau bulu ayam tepat mengenai punggung. Adoiii ! Sungguh sakit sekali libasan yang beliau berikan tanpa merase kasihan sikit pon. Menangis budak itu kesorangan. Heheheheee.

Disebabkan sifat beliau yang tegas itu, beliau telah menjadi idola gua. Cancel gua nak jadi perompak mahupun pencuri. Jadi cikgu lagi giler kool. Lebih lebih lagi jadi cikgu disiplin. Boley mendisplinkan orang. Heheheee

Time tu gak gua buat keputusan nak jadi cikgu. Gua tak kire, gua nak jadi cikgu gak bile da besar nanti ! Boley sebat murid sesuka hati. Tampar murid sane tampar murid sini. Kool bukan. Hahahaha. Ok fine, gua agak jahat pada mase dahulu. Tapi gua kesah pe. Perlu ke gua kesah?Hahahaaa.

Tapi bile dah besar ape yang gua nak jadi sume tak jadi. Takde cita cita langsung. Tak boley harap ! Tak boley pakai ! Macam ape ntah. Malas gua nak pikir tu sume lagi. Bikin serabut je. Hohohohooo. Actually gua mane pernah ade cita cita. Janji dapat keje gaji besar cukup la. Siyes gua mate duitan dan kedekot. Kalo tak kedekot bile nak kaya gamak nyer. Hahahahaaa.

K r. Gua dah tak tau nak merepek ape lagi. Nanti gua sambung. Chow !

p/s : gua teringin nak makan piza orang belanje. heheheee
Tamat sudah cerita gua. Sekian !

2 comments:

Arra Ahmad said...

sama la..cita2 tak menjadi..:P

Hafizi Hasbullah said...

tahniah la tak menjadi juga :p