churp

20 March 2012

Date !!

Di suatu pagi ketika gua sedang makan di warung Pak Mat. Gua telah dihadapkan dengan satu aksi ngeri di mana seorang isteri membelasah suami nyer dengan sebatang kayu balak sebesar kereta kancil kawan gua. Sang suami yang dipukul kayu balak itu kelihatan seperti tidak sakit pun, malah hanya tersenyum dan ketawa girang seperti menonton persembahan Sepah di funfair dekat sebelah rumah gua je pada minggu lepas. Lawak sungguh performance diorang time tu sampai orang ramai yang menonton nyer berguling guling 100 minit non stop termasuk gua. Heheheheee.

Aksi ngeri itu berlangsung selama 300 minit tanpa henti menyebabkan gua telah menghabiskan tiga cawan milo ais dan tiga bungkus nasi lemak dan terpaksa membayar sepuluh ringgit untuk makanan makanan tersebut. Gua yang ketika itu hanya membawa tujuh ringgit terpaksa berhutang sebanyak tiga ringgit. So, secara total nyer pada ari itu, gua telah berhutang sebanyak lima ribu ringgit termasuk hutang tertangguh dahulu kala dengan Pak Mat. Disebabkan Pak Mat baek orang nyer, mana mungkin die tidak benarkan gua berhutang dengan die kerana gua merupakan pelanggan tetap beliau yang suke berhutang ribu ribu nie. Orang laen mane berani. Heheheheeee

Perkara di atas menyebabkan gua tidak puas ati dengan suami isteri yang bergadoh tadi kerana mereka, gua tidak mempunyai duit lagi untuk lunch pukul 1300 nanti di warung Ismail. Gua menggambil keputusan untuk pergi berjumpa dengan pasangan tersebut untuk berbincang tentang ganti rugi yang sepatut nyer gua dapat iaitu sebanyak 50 juta akibat aksi mereka yang terlampau itu.


"Hello akak akak dan abang abang sekalian. Dari tadi saya tengok kamu berdua bergadoh, tak bosan ke?" Gua memula bicara. Sungguh sopan sekali percakapan gua ketika itu. Heheheheheee

"Bosan? Sori sikit adik. Tak kan bosan nyer kalo dapat pukul laki sendiri dengan kayu balak ni ha. Adik tak pernah try ke? Nak try tak"? Si isteri membalas bicara gua beserta jemputan untuk memukul laki nyer sekali.

"Sopan dan baek juga si isteri itu ye walaupun die sedang mengenggam erat kayu balak itu". Bisik hati gua.

"Betul nie akak kasi try, teringin juga saya ingin memukul laki akak ini. Disebabkan die, saya telah menghabiskan duit makan tengah ari saya untuk ari nie. Saya geram nie dengan laki akak". Gua mule menunjukkan ketidakpuasan ati gue kepada si isteri itu.

"Iye adik, nah nie kayu nyer. Pukul la laki akak nie. Akak tak kisah pon". Si isteri berkate kate sambil ketawa berdekah dekah sampai terkeluar anak tekak nyer. Heheheheee

"Kalo saya pukul laki akak, saya still bole mintak ganti rugi 50 juta tak sebab saya tak dapat lunch tengah ari nie"? Gua mendapatkan kepastian tentang ganti rugi tersebut.

"Tak ade hal la adik. Tapi nape mintak 50 juta je? Mintak la 100 juta ke, satu bilion ke, baru nampak gempak sikit". Si isteri membalas

"Saya orang baek baek, tak reti nak tamak tamak nie". Gua membalas. Ringkas sekali kate kate gua macam cilake. Hahahahaaa

Lantas gua mengenggam kayu balak itu dan terus memukul laki si isteri tadi dan si suami itu terus terpelanting beribu ribu kilometer jauh nyer kerana pukulan gua yang terlalu dasyat giler itu mampu membuatkan bola besbol musnah sekelip mata tanpa dapat dijejaki oleh, CSI, FBI, mahupun PDRM. (why PDRM? why PDRM why?) Betapa kuat nyer pukulan gua tu kan. Hehehehee

Sesudah gua menjalankan amanat gua terhadap si isteri untuk memukul suami die, gua teringat yang gua ade date dengan si awek pada pukul 1200. Memandangkan gua telah menghabiskan 500 minit untuk membincangkan tentang ganti rugi, so gua mempunyai mase lagi 30 minit lagi untuk berjumpa si awek. Btw, si isteri itu bersetuju untuk membayar ganti rugi sebanyak 50 juta itu minggu depan. Betapa epi nyer gua ketika itu. Rase nak kawen empat je time tu.Hahahahahaa. Tapi semua nyer mustahil, kerana gua ingin menjelaskan utang utang tertunggak gua sebanyak 49.99 juta. Sedey ati gua mengenangkan nasib gua yang malang itu. Huhuhuhuuu.

Lalu, gua start moto dan memecut laju sehingga 500 km/h dari Ipoh ke Kampung Baru. Perjalanan yang kebiasaan nyer menggambil mase tiga jam lebey itu akan gua compress kan nyer menjadi 15 minit sahaja. Dalam gua memecut laju, tiba tiba gua terlihat sebuah kapal angkasa berada 200 km di hadapan gua sedang berenti di R&R dan  kelihatan seekor alien telah menghalakan sepucuk senapang pak cik gua yang telah hilang 1000 tahun lalu tepat ke arah moto gua. Kehebatan senapang pak cik gua itu mampu membuatkan sesape yang tekena tembakan nyer itu mampu melayang sehingga ke planet pluto.


Gua yang ketakutan ketika itu segera memberhentikan moto gua dan menekan button emergency yang ade di moto gua. Tetiba, moto gua bertukar menjadi robot transformers. Gua yang ketakutan sebelum ini terus menjadi teruja dan bersama sama robot baru gua itu, gua segera berlari ke arah alien tersebut dan menyepak kapal angkasa nyer melayang ke ruang udara. Alien yang sebelum ini yang menghalakan senapang ke arah gua tadi terus melepaskan tembakan bertubi tubi ke arah robot gua sambil memakan ubi rebus yang dijual di R&R itu.

Gua yang agak bengang kerana asyek ditembak terus memijak mijak alien tersebut seperti melenyek lenyek lipas tanpa belas kasihan sikit pon. Hohohooo. Tetiba (tetiba lagi. bosan la) keadaan cuaca yang tenang sebentar tadi terus bertukar gelap gelita dan guruh berkeliaran menyambar nyambar sesape saje yang dikehendaki. Abis tiga ekor lembu Pak Atan mati ditembak petir. Kasihan. Hehehhee. Tidak semena mena, satu panahan kilat hinggap dekat badan alien itu. Kemudian nyer, alien itu terus membesar dan membesar dan menjadi raksasa seperti dalam cerita Power Rangers dulu dulu.

Gua dengan bantuan robot baru gua Bebalby terus berlawan dengan raksasa itu. Perlawanan sengit (sengit la sangat) itu menyebabkan Bebalby cedera parah sehingga hilang sume anggota badan nyer diratah gelojoh raksasa itu dan yang tinggal hanya kepala nyer sahaja. Raksasa yang 100 kali ganda lebey besar itu terus membuat onar sehingga air laut di Selat Melaka bergelora menyebabkan para nelayan tidak dapat turun ke laut. Sungguh tidak baek itu raksasa. (beremosi jap). Huhuhuhuhu

Dalam keadaan yang sukar itu, tetiba muncul keajaiban. Seorang wanita datang dari ceruk planet mane ntah membawa bazoka dan menembak tepat dahi raksasa itu dan raksasa itu mengecil dan terus mengecil sehingga sebesar seekor cicak. Gua kemudian nyer berlari lari memijak raksasa kenit itu sehingga hancur. Selepas puas ati memijak raksasa kenit itu, gua merenung tepat ke arah wanita itu. Tenung dan terus tenung lantas wanita itu menjerit.

"Hoi" !!

Satu suara yang gua seakan akan familiar tetapi tidak ingat di mana gua pernah mendengar nyer. Gua hayati kembali suara itu dan...

"Ape cerita awak merepek nie, da lambat tu lambat la, tak payah nak wat cerita utang berjuta juta, ganti rugi, alien bagai. Geram tau saya dengan awak nie, satu jam saya tunggu cam orang bodoh kat sini". Si awek mule memarahi gua.

"Mane ade merepek. Betul la cerita saya". Gua membalas dan menunjukkan bangkai cicak di depan moto gua menandakan gua tidak merepek. Comel juga muke si awek nie biler marah. Hehehhehehe

"Tipu lagi. Benci awak tau tak. Rumah awak tak sampai 15 km je dari sini, yang menipu dari Ipoh nak ke sini pasai pa. Ingat saya tak tau ke rumah awak mane"? Si awek memarahi gua.

"Sori sori, salah saya. Nanti saya belanja awak lunch dekat hotel lima bintang k". Gua memujuk si awek.

Macho juga cara gua memujuk si awek nie. Sampai die mengganguk angguk tanda percaya. Tapi benggap betol die tu kerana percaya yang gua akan bawak die dekat hotel lima bintang. Gua nie da la kedekot. Setakat warung lima bintang tepi umah Cik Senah tu pun gua berkire nie lak nak belanja die dekat hotel lima bintang. Mustahil tu mustahil. Hehehehe. Gua membuka wallet melihat duit gua.

"Eik ! Singgit je ade camne nak belanja die makan nie". Ati kecil gua berkata.

Kemudian, gua merenung tepat ke mata si awek membuat mata berkaca kaca. Si awek nampak nyer seperti mengerti ape yang gua ingin sampai kan.

"Ok fine, awak tak ade duit nak belanja makan. Nanti saya yang bayar makan tu. Dah la datang lambat, pastu suruh orang belanja lak. Melampau je" Si awek memerli gua

"Thankz awak". Gua membalas, even perlian nyer sungguh menikam kalbu gua ini. Huhuhuuhuu

Kemudian kami segera meninggalkan kedai Cik Nah tu dan terus pergi ke tempat laen berbekalkan duit singgit gua. Nampak gaya nyer, si awek la kene supot gua date kali nie. Bahagia je rase. Kalo selalu kan bagus. Hahahaaa

Berakhirnyer cerita gua tentang date ini.. Tamat.

p/s : tak ade idea :)
Tamat sudah cerita gua. Sekian !

No comments: