churp

02 March 2012

Bla bla bla...

Dua tiga tahun punya cerita.



Time nie gua still bergelar pelajar matrik. Mule mule masuk amat lah tidak seronok itu matrik. Bangunan nyer hanya berlatar belakangkan batu batu blok dan tiang besi. Gua syak la time diorang nak wat bangunan nie, bajet dah lari sebab sume tiang asyik nak gune besi je. Mane bole tahan cam gitu. Itu syarikat yang duduk jual besi pon bole takut sebab itu besi asyik abis kene jual je ha. Hahahaaa

Gua tulis entry kali nie bukan nak cerita pasal besi dekat matrik gua dulu. Tapi nak cerita satu kisah mase mule mule gua masuk matrik dulu. Kisah die cam gini la. Tapi entry kali nie serious tak menarik. Kalo korang da bosan. Tak payah la penat penat scroll down kan mouse korang tu. Terbakar lemak kat tangan tu nanti ha. Hahahahaaa

Time mule mule masuk tu. Dekat bilik gua, de sorang je rumate gua. Yang laen laen tu gua tak pasti time tu ada kat mane. Maybe terperangkap dekat tempat pendaftaran yang penuh sesak yang mampu membuatkan para kucing berhampiran sesak nafas lalu beredar mencari kawasan yang sejuk ade ekon. Hahahaaa

Punye la orang ramai yang daftar time tu even gua terpakse sampai sane waktu pagi before subuh. Time tu ade la pukul 5.00 pagi gua da terpacak dekat sane. Siap solat jemaah lagi dengan ketua pengarah matrik tu ha. Gua siap dilantik jadi iman time tu ha. Hahahaaa. Oke oke, yang nie gua tipu.

Gua datang punyer la lewat. Sampai parking pun dah tak ade time tu. Terpakse bapak gua parking dekat luar matrik tu dan berjalan beribu ribu kilometer untuk sampai di tempat pendaftaran. Perjalanan yang memakan mase 15 jam itu terpakse gua hadapi dengan hanya bebekalkan sebiji lobak dan setin sadin. Eh eh, nape mesti lobak ngan sadin. Sumpah gua dah tak ade idea nak tulis lagi nie. Hahahaaaa.  Oke oke, nie cerita gua tipu lagi.

Gua dah tak ingat sebenarnye gua parking kete dekat mane. Memori lost abis. Yang gua ingat, gua flirt sane flirt sini tapi, sume reject gua. Time tu, gua rase, nie la padah nyer duduk sekolah asrama sume lelaki. Pantang tengok perempuan. Nak flirt je, tapi bukan dapat pun sebab gua tidak lah hensem pun. Padan muke gua sebab gatal sangat time tu tapi sedey pon ada gak sebab asyik kene reject. Hahahahaaa. Last last gua dapat la kapel kat matrik tu kejap. Kejap sangat. Duduk matrik kan kejap, kalo dok matrik lame, lame la gua kapel. Hahahaaaa

Cukup da gua punyer intro yang giler merepek nie. Gua pun da lupe nak tulis pasal ape nie ha. Hahahaaa. Hurm... Bla bla bla.... Rumate gua Najib. Bla bla bla... Lagi dua Zahar dengan Syafiq. Bla bla bla... Syafiq tak belajar langsung first week. Bla bla bla... Syafiq dapat fly pergi Rusia second week. Bla bla bla... Dua minggu sudah gua kat matrik. Bla bla bla... Gua ponteng kelas satu kali dan tetiba, gua terhidu bau wangi yang sangat wangi dekat depan rumah gua.

Gua ingat budak depan rumah gua yang pakai minyak wangi tu. So gua buat tak kesah la. Tapi bile gua bukak pintu rumah. Bau tu tepat berlari lari ke dalam lubang hidung gua.

"Bau ape nie? Pelik je. Bau perempuan? Ape kejadah nyer nie. Ade sape kat sini, tak ade orang pon". Ati kecil gua berkata kat. Perasaan pelik ditambah bau pelik menyebabkan gua kepelikan dan tiba tiba.....

"Hai, awak tinggal dalam rumah nie ye. Saya Isa. Nama awak?". Budak yang baru menyebut nama nyer Isa tu memperkenalkan diri.

"Hafiz". Jawab gua ringkas. Terpinga pinga bukan kepalang.

"Saya rumate baru awak, baru je daftar tadi. Second intake". Die berkate kate lagi.

"Okey okey". Jawap gua.

Perwatakan lembut beserta minyak wangi perempuan membuatkan gua menelefon rumate gua dengan pantas nyer.

"Zahar, balik bilik sekarang. De mahluk asing rampas katil kau. Mahluk asing yang berbau macam perempuan". Gua menelefon Zahar.

"Perempuan? Oke oke, aku balik sekarang". Balas die dengan semangat nyer pabila mendengar perkataan perempuan yang terpacul dari mulut gua.

Bersambung....

p/s : seronok bukan kepalang gua menganjing cleverbot. sungguh celaka sekali die berkate kate. hahahahaaa
Tamat sudah cerita gua. Sekian !

No comments: